Krugerpark

18 oktober 2019 - Marloth Park, Zuid-Afrika

Vrijdag 18 oktober 2019

Vandaag vroeg gewekt door de zonsopgang. Om 5:20 uur gaat hier letterlijk het licht aan en om 18:00 uur weer uit. Voor ons een gelegenheid om lekker vroeg op pad te gaan. We verlaten Hazyview en willen naar onze volgende bestemming dóór het Krugerpark.

Nog maar net op weg werden we van de weg gehaald door een boetebezi (verkeersagent) omdat we 75 km p/uur reden waar het maar 60 km p/uur mocht. Gevolg was een boete van 500 rand... Na de ondertekening van een ingewikkeld formulier mochten we verder. Overal word je voor de corrupte praktijken van de politie gewaarschuwd. Deze agent deed z'n werk netjes volgens de wet.

Eenmaal in het Krugerpark - niet uitstappen, niet voeren, stapvoets rijden - ontvouwt zich een uitgestrekt steppelandschap. Fototoestel en verrekijker in de aanslag. Beiden maken overuren: olifanten, giraffes, antilopen, zebra's, neushoorn, nijlpaarden, krokodillen en buffels. Soms weet je niet waar je kijken moet! Prachtig! En dat 5 uur, 150 km lang! De buitentemperatuur was inmiddels opgelopen naar 38 graden. Het kan hier makkelijk 45 graden worden....

Na een stop in Berg en Dal, camping-restaurant-winkel, op weg naar onze volgende bestemming: Marlothpark, Maqueda Lodge. Dit kleinschalige complex ligt midden in de bush. We gebruiken hier het diner. Morgen vroeg uit de veren (4:30 uur) voor een game drive. Nog meer wild spotten!

1. Hetty:
    18 oktober 2019
    Wat maken jullie een bijzonder reis! Ik vind het leuk om jullie reisblog te lezen en ik geniet van jullie prachtige foto's.
  2. Wies nienhuis:
    21 oktober 2019
    Wat een mooie reis en mooie foto's erbij.
    En bescherm je goed tegen de warmte daar!
    Veel reisplezier!
    Wies.