Op safari

19 oktober 2019 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Zaterdag, 19 oktober 2019

De wekker ging vanmorgen om 4 uur! We maakten ons klaar voor onze eerste game drive (safari) door het Krugerpark. De ranger nam ons mee in een safaritruck. Het was donker én koud toen we vertrokken.... rond de 20 graden is hier koud!

We waren getuige van de sunrise. Veel dieren lieten zich van hun beste kant zien. Wat een belevenis! Aan het rijtje van gisteren kunnen we toevoegen: leeuwen, wilde honden, gnoes, buffels, luipaarden, hyena, wilde zwijnen, bavianen, visarend, vale gier, koedoe's, impala's en een kameleon (verkleurmannetje). De rangers seinen elkaar in na een bijzondere vondst. Dat heeft een opstopping tot gevolg. Vreemd genoeg slaan de dieren niet op de vlucht maar nemen de tijd om even voor de vele fotograven te poseren.

Intussen is het 38 graden en stopt onze gids voor het ontbijt en het inkopen van de nodige verfrissingen.

Om 4 uur rijden we stoffig, warm maar voldaan terug naar onze lodge.

1. Marieke:
    19 oktober 2019
    De big five hebben jullie binnen.
  2. Ans en Kees:
    20 oktober 2019
    Dat was weer een top dag! Mooi hè?
  3. Maaike:
    20 oktober 2019
    Wauw! Wat gaaf!, we lazen jullie verhaal voor aan Stijn die keek op met grote ogen!!!! Hij vroeg wel waarom opa niet op de giraffe zijn nek zat?!
  4. Thea en Fred:
    20 oktober 2019
    Opa had geen trap om op de nek van de giraffe te stappen Stijn!
  5. Wies nienhuis:
    21 oktober 2019
    Wat leuk met al die dieren alsof ze echt aan het poseren zijn voor de fotograven!
    Zo te zien genoten jullie ervan net als ik.
    Wies.