Back in Africa

12 oktober 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Na een goede vlucht landden we om 21.15  uur in Kaapstad.

Marius en Ingrid stonden al op ons te wachten en na 8 jaar stonden we weer op Afrikaanse  grond. De auto opgehaald en op naar het huis van onze vrienden. Best even wennen, dat links rijden. En dan wordt het zomaar laat omdat je nog even bij wil praten...

Na een goede nacht gingen we om 9 uur ontbijten in the stables Vergelegen Wine State. Wat een prachtig landgoed, het is hier voorjaar dus veel bloemen en groen. Er is zoveel te zien dat we besluiten hier maandagmiddag terug te komen. Het ontbijt is heerlijk en genoeg voor de hele dag...

We moeten verder want we hebben een programma. We rijden via Stellenbosch naar Riebeeck-kasteel waar Marius en Fred bij een bierbrouwerij het speciale bier gaan proeven. De dames houden het toch liever bij iets anders. Onderweg zien we de wijngebieden voorbij gaan en vele graanvelden. Prachtige oude huizen maar helaas ook nog steeds plakkerskampen. We rijden door Paarl, zien het Hugenotenmonument en de Franschhoek.

Het is geweldig weer, blauwe lucht en een beetje wind, ongeveer 23 graden.

Tijd om weer naar huis gegaan want vanavond BRAAI !

Ook gaan we Michelle en Jolandi met hun gezinnen weer ontmoeten. Wat een mooie dag!