Swaziland (Eswatini)

20 oktober 2019 - Mbabane, Swaziland

Zondag, 20 oktober 2019

Vandaag de doorsteek door het koninkrijk Swaziland gemaakt. Na het verkrijgen van de nodige stempels bij de grenspost mochten we het koninkrijk betreden. Heel gewichtig ging de grenspost voor ons open. De tijd lijkt hier stil te staan: weinig auto's, wegen met veel potholes (diepe gaten), koeien lopen los op straat in de authentieke dorpjes. Langs de wegen tref je veel craftsmarkets (winkeltjes met kleden, houtsnijwerk, producten van sisal en kachelkakkies). Opvallend veel groen en meren in een mild subtropisch klimaat. De bomen doen het hier goed: veel productiebossen en houtverwerkingsindustrie. De zware vrachtwagens beladen met hout rijden stapvoets door de bergen.

Onderweg hebben we gasfabriek Ngwenya bezocht. Hier maken ze nieuwe glasproducten uit gerecycled glas. Dit komt het milieu en de plaatselijke bevolking ten goede.

We overnachten vandaag in Mvubu Falls Lodge waar we veel Nederlanders treffen. Ook wel weer eens fijn om je moerstaal te kunnen spreken i.p.v. Engels of Afrikaans.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wies nienhuis:
    22 oktober 2019
    Wat een mooie belevenis en hele mooie foto's erbij ik geniet ervan!
    Wies.